مهندس مصطفی حمزئیان زیارانی در سال 1362 در زیاران متولد شده و تحصیلات ابتدایی را در مدرسه جلال آل احمد و دوره راهنمایی را در مدرسه ولیعصر(عج) و دیپلم را در رشته علوم ریاضی و فیزیک و از دبیرستان شهدای زیاران اخذ کردند. ایشان در سال 1382 با قبولی در رشته مهندسی صنایع ( گرایش ایمنی صنعتی ) وارد موسسه غیر انتفاعی کار استان قزوین شدند و در سال 1385 با اخذ درجه کارشناسی فارغ التحصیل شدند. مجددا در سال 1387 با کسب رتبه برتری در کنکور کارشناسی ارشد وارد دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی تهران شده و در سال 1389 با اخذ درجه کارشناسی ارشد در رشته ارگونومی از آن دانشگاه فارغ التحصیل شدند. وی پایان نامه کارشناسی ارشد خود را با عنوان "مطالعه خطاهای انسانی در یکی از اتاق های کنترل صنایع پتروشیمی توسط تکنیک CREAM با رویکرد ارگونومی شناختی" نگاشت و پس از آن، علاوه بر اشتغال به کار، تألیف چند کتاب و مقاله و سخنرانی را تاکنون در کارنامه خود جای داده است.
 از فعالیت های اجتماعی ایشان می توان به عضویت در انجمن مهندسی عوامل انسانی ایران و همچنین همکاری با مجلات علمی پژوهشی دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی و دانشگاه علوم پزشکی اردبیل به عنوان داور مقالات اشاره کرد.
مهندس حمزئیان در حال حاضر در گروه رنو ( ACIP - Renault Group ) مسئول ایمنی، محیط زیست و بهداشت حرفه ای ( Ergonomics and HSE Responsible ) است.
 
                                                             آثار و تألیفات:
الف- کتاب
مهندس حمزئیان از اعضای گروه نویسندگان آثار زیر بوده است:
-    بهداشت حرفه ای، انتشارات فن آوران، تهران، 1390
-    ایمنی برای محیط کار، انتشارات فن آوران، تهران، 1390
-    آلودگی های محیط زیست، انتشارات فن آوران، تهران، 1390
-    مجموعه تست های کارشناسی ارشد ایمنی، بهداشت و محیط زیست، انتشارات فن آوران، تهران، 1390
                       تصویر آثار وی را میتوان در لینک زیر دید.  
ب- مقالات:
 - "مطالعه خطاهای انسانی در یکی از اتاقهای کنترل صنایع پتروشیمی توسط تکنیک CREAM، بارویکرد ارگونومی شناختی" در مجله بهداشت و انیستتو تحقیقات دانشگاه تهران / دوره 8  شماره 4 زمستان 1389 ، صفحات 30 - 15
- "مقایسه کیفیت خواب و ارتباط آن با شدت خستگی در بین کارگران روز کار و شب کار در کارخانه قند" در مجله علمی پژوهشی دانشگاه علوم پزشکی قزوین / 1391.
- "تاثیر تغییر در طراحی تخت کفش بر پایداری انسان در حین راه رفتن" در مجله علوم پزشکی رازی / 1391.
- "تاثیر عمق شیار تخت کفش بر روی پارامترهای راه رفتن" در سومین کنفرانس بین المللی سلامت، ایمنی و محیط زیست / شیراز 1390.
- "رابطه بین سبک های کنترلی و قابلیت اطمینان عملکرد" در هفتمین همایش سراسری ایمنی و بهداشت کار / قزوین 1390.
- " تغییر در طراحی تخت کفش از دیدگاه ارگونومی و تاثیر آن بر ضریب اصطکاک و پایداری انسان در حین راه رفتن" در هفتمین همایش سراسری ایمنی و بهداشت کار / قزوین 1390.
- "عوامل انسانی در سیستم انسان، ماشین، جاده" در سومین همایش ملی مهندسی ایمنی و مدیریت HSE، دانشگاه شریف / تهران 1388. 
-"The Ergonomics of Children in Playground Equipment Safety" / نخستین همایش ملی سلامت شهری / تهران 1389.
-"The Role of Ergonomics to Reduce Occupational Low Back Pain" / هشتمین سمینار فیزیوتراپی تخصصی ستون فقرات، دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی / تهران 1388.
-"Application of ergonomics in improving the design laparoscopic surgicals tools", The Second International Congress of Laparoscopy and Minimally Invasive Surgery, Shiraz - Iran / 24 -28 oct 2011
 
پ- سخنرانی: 
 - "مطالعه موردی خطای انسانی با رویکرد ارگونومی شناختی در یکی از اتاق های کنترل صنایع پتروشیمی با استفاده از روش گسترده CREAM" در چهارمین همایش HSE وزارت نفت / تهران 1390.
- "تکنیک ارزیابی قابلیت اطمینان انسان با رویکرد ارگونومی شناختی" / اولین سمینار ملی طب کار و سلامت شغلی در صنعت نفت / تهران 1389.