ناهید برزگر زیارانی در سال 1365 در زیاران متولد شد و تحصیلات ابتدایی را در مدرسه بهاران، دوره راهنمایی را در مدرسه راهنمایی عصمت و دیپلم را در رشته علوم تجربی و از دبیرستان حکیم سهروردی زیاران اخذ کرد. خانم برزگر در سال 1383 با قبولی در کنکور سراسری وارد دانشگاه بین المللی امام خمینی قزوین شد و در سال 1388 موفق به اخذ مدرک کارشناسی در رشته شیمی محض گردید. مهندس ناهید برزگر در سال 1390 با قبولی در کنکور کارشناسی ارشد وارد دانشگاه پیام نور گردید و در سال 1392 مدرک کارشناسی ارشد خویش  را در رشته شیمی آلی دریافت کردند.
عنوان پایان نامه کارشناسی ارشد سرکار خانم مهندس ناهید برزگر زیارانی  "سنتز یک هیدروژل نانو متخلخل جدید بر پایه پلی ( 3-  سولفوپروپیل آکریلات)،  پلی ( آکریلیک اسید) و پلی آکریل آمید پیوند زده شده بر روی پلیمر زیست سازگار ثعلب و استفاده از آن در رهایش داروی هیدرو کلرو تیازید " است.
وی دو مقاله داخلی در کارنامه خویش دارد که در شانزدهمین کنگره شیمی ایران، در یزد، ارائه شده است.
از مدارک کوتاه مدت حرفه‌ای ایشان می توان موارد زیر را ذکر کرد:
-بسته بندی فلزی، بسته بندی پلیمری، نفت و پتروشیمی، نساجی، رنگ فلزات گرانبها، عدم قطعیت، کالیبراسیون عمومی و کنترل کیفیت رنگهای صنعتی از پیرایه زیست قزوین.
-فیلمهای پلاستیکی سه لایه با استاندارد ۸۵۱۴ از بسپار فرآیند پارس.
-دوره آموزشی استاندارد ۱۰۶۸۷-۳۳۴۱ از آزمایشگاه معیار گستر صدر.
-گواهینامه های آموزشی کارگاه فناوری نانو در یزد.
-سابقه فعالیت حرفه‌ای ایشان شامل کار در آزمایشگاه شرکت آب منطقه‌ای قزوین به مدت دو سال و کار در آزمایشگاه پیرایه زیست قزوین به مدت یک سال.