احمدرضا فلاح متولد اسفند ماه سال 1357 در زیاران می باشند. ایشان تحصیلات ابتدایی را در مدرسه جلال آل احمد و دوره راهنمایی را در مدرسه ولیعصر زیاران گذراندند و از دبیرستان شهید بهشتی شهر آبیک موفق به اخذ دیپلم علوم تجربی شدند. در سال 1384 با ورود به دانشگاه پیام نور قزوین در رشته مترجمی زبان انگلیسی مشغول به تحصیل شده و در سال 1388 با اخذ درجه کارشناسی از این دانشگاه فارغ التحصیل شدند. پس از چند سالی وقفه در تحصیل مجددا در سال 1391 با ورود به دانشگاه اصول الدین تهران تحصیلات آکادمیک را ادامه داده و در سال 1393 موفق به اخذ درجه کارشناسی ارشد در رشته علوم قرآن و حدیث از این دانشگاه شدند. موضوع پایان نامه کارشناسی ارشد ایشان " نقد و بررسی جایگاه و کارکرد روایات در تفسیر فی ظلال القرآن " است.
از سوابق علمی دیگر ایشان می توان به عضویت در کانون مترجمی دانشگاه پیام نور قزوین به مدت 4 سال، تدریس زبان انگلیسی به مدت 4 سال، دارا بودن عنوان پایان نامه برتر قرآنی در سال 93 
و از سوابق اجرایی ایشان می توان به مدیریت عاملی شرکت کاران گستر، مسئول آموزش جهاد کشاورزی، کارشناس آموزش و پژوهش و مطالعات راهبردی دفتر نهاد رهبری در استان قزوین، مدیر برنامه ریزی و هماهنگی استانی نماینده ولی فقیه و امام جمعه استان قزوین و مسئول دفتر نهاد رهبری در دانشگاه های استان قزوین اشاره کرد.