آقای رضا اکبری زیارانی در مهر ماه سال 1369 در کرج متولد شد. پس از چندی به همراه خانواده خویش به موطن خود مراجعت کرده و تحصیلات ابتدایی و راهنمایی را در مدارس جلال آل احمد و ولی عصر(عج) زیاران گذراند. برای ادامه تحصیل راهی آبیک شدند و در رشته صنایع فلزی از دبیرستان فنی و حرفه ای شهدا دیپلم گرفتند.
 
از سالیان کودکی به هنر نقاشی علاقه مند بودند. بطوریکه از سن پنج سالگی به نقاشی کشیدن می پرداخت و از سن هفت سالگی در کلاس های تابستانه آموزش نقاشی شرکت می کرد. پیگیری جدی و ممتد علاقه ایشان به هنرآموزی در نقاشی از سال 1384 و در سن 15 سالگی، با شرکت در کلاس های طراحی خانم فرشته مافی که در زیاران برگزار می شد، رقم خورد و تا سال 1388، همزمان با تحصیل در دبیرستان، از کلاس درس خانم مافی استفاده می کرد و دوره های طراحی پایه، پیشرفته، رنگ و روغن و پاستل را نزد وی گذراند.
 
ایشان در سال های 1389 و 1390 به علت انجام خدمت وظیفه عمومی از شرکت در کلاس های هنرآموزی بازماندند و در این باره می گوید: "اگر چه شرایط خدمت سربازی طوری بود که امکان کشیدن نقاشی برایم مهیا نبود ولی همیشه مترصد موقعیتی بودم تا بتوانم کمی نقاشی کنم و نقاشی کردن در دوران سربازی را همیشه به صورت مخفیانه پیگیری می کردم."
 
پس از اتمام وظیفه عمومی، با شرکت در کلاس درس آقای سعید داوند (در سال های 1391 تا 1393 - کرج) به فراگیری سبک رئالیسم با تکنیک سیاه قلم اهتمام ورزید.
در سال 1394 با شرکت در کلاس های آموزشگاه نقاشی ون گوگ قزوین و بهره بردن از محضر استاد ابوالحسن طریقتی، موفق به اخذ دیپلم هنرهای تجسمی شامل دو دوره نقاشی مقدماتی (طراحی، فیگور، گواش با رنگ های تخت، طراحی از مدل زنده) و نقاشی پیشرفته (رنگ و روغن و پاستل) شدند.
 
آقای رضا اکبری زیارانی از تیر ماه سال 1395 تا کنون از محضر استاد بابک اطمینانی در راه یادگیری سبک مدرن در نقاشی بهره می برند. ایشان همچنین با قصد ادامه تحصیل در مراتب آکادمیک این هنر، مشغول تحصیل در دوره پیش دانشگاهی هنرستان کمال الملک تجریش و در رشته هنرهای تجسمی می شوند که پس از چندی انصراف داده و به ادامه تحصیل در رشته معماری داخلی می پردازند.
 
راه های ارتباط با ایشان
Academicrezaziarani@gmail.com
2816248 0903
 
در زیر چند نمونه از کارهای ایشان را ملاحظه می فرمایید.

 

 
نام اثر: خط در چهره
طراحی با گرافیت - پرتره پیر زن سرخ پوست
 
 
کوبیسم تحلیلی - کارکرد هندسه خطوط در صفحه
 
 
نام اثر: کفش های کارگر
تکنیک: آکریلیک روی بوم
ژن: chiaroscuro
 
 
نام اثر: مطالعه آخر شو
تکنیک: آکریلیک روی بوم
ژن: chiaroscuro
 
 
اتود sketch
یادداشت برداری از طبیعت با قلم فلزی در ابعاد کوچک