سرکار خانم نادیا فلاح زیارانی، پس از گذراندن مقاطع ابتدایی و راهنمایی، دیپلم خویش را در رشته ریاضی و فیزیک و از دبیرستان توحید شهر قزوین اخذ کردند. سپس با ورود به دانشگاه بین المللی امام خمینی قزوین در رشته مهندسی شهرسازی به ادامه تحصیل پرداخته و با کسب رتبه دوم و استعداد درخشان گواهینامه کارشناسی خویش را دریافت کرده و با شرکت در کنکور کارشناسی ارشد و موفقیت در قبولی این آزمون وارد دانشگاه بین المللی امام خمینی قزوین شده و در رشته مهندسی شهرسازی - برنامه ریزی شهری و منطقه ای به ادامه تحصیلات آکادمیک اهتمام ورزیدند. ایشان در سال 1391 با کسب رتبه اولی و استعداد درخشان کشوری و با موضوع پایان نامه " شناسایی شاخص ها و مولفه های موثر بر شکل گیری شبکه های شهری و تحلیل ساختار فضایی یک استان" گواهینامه کارشناسی ارشد خویش را دریافت کردند.

 

خانم فلاح با ارائه 35 مقاله با محوریت های مدیریت شهری، شبکه های شهری، عدالت فضایی، برنامه ریزی و طراحی استراتژیک و... در همایش های ملی و بین المللی در داخل و خارج از کشور و 2 مقاله علمی و پژوهشی و 1 مقاله ISI، هم اکنون کتابی را با عنوان "مدیریت استراتژیک فضایی" با همکاری دکتر ناصر براتی در دست تالیف دارند.
از مدارک کوتاه مدت ایشان می توان به گذارندن دوره تخصصی 3D-MAX در سازمان فنی حرفه ای و عکاسی مقدماتی از دانشگاه امام خمینی اشاره کرد.
 
ایشان در حال حاضر عضو هیئت علمی موسسه آموزش عالی مولانا آبیک، عضو مرکز تحقیق و توسعه دانشگاه بین المللی امام خمینی قزوین، مدرس در دانشگاه بین المللی امام خمینی، مدرس در دانشگاه پیام نور واحد قزوین و همچنین موسسات آموزش عالی البرز و مولانا می باشند. همچنین سابقه 6 سال تدریس در دانشگاههای آزاد و غیرانتفاعی استان قزوین و عضویت 3 ساله در تیم پژوهشی دانشگاه امام خمینی در کارنامه حرفه ای ایشان وجود دارد.

 

مهندس نادیا فلاح مسئول پروژه طرح توانمندسازی سکونتگاه های غیررسمی استان قزوین بوده و در تنظیم طرح تفصیلی شهر قزوین، طرح مدیریت آزاد راه تهران - گیلان و طرح برنامه ریزی استراتژیک شهر هشتگرد مشارکت داشته اند. ایشان پروانه مهندسی پایه سه در رشته مهندسی شهرسازی از سازمان نظام مهندسی استان قزوین را دارا بوده و در حال حاضر رییس هیئت مدیره شرکت سامان مهر پایدار (فعال در زمینه معماری و شهرسازی) هستند.
 
از فعالیت های اجتماعی، هنری و ورزشی خانم فلاح می توان به موارد زیر اشاره کرد.
- علاقه مندی به عکاسی مستند اجتماعی و برگزیده مسابقات عکاسی سازمان نظام مهندسی استان قزوین در سال 1389
- عضویت در نهادهای فعال محیط زیستی استان قزوین و عضویت در خانه مهر امام علی(ع)
- بازیکن سابق تیم فوتسال مدارس ناحیه 2 شهر قزوین و کسب مدال نقره و برنز مسابقات ورزشی مدارس در سال های 1382 و 1383
 
 تعدادی از گواهینامه ها و مقالات ایشان در زیر آمده است.