آزاده نجفی زیارانی، متولد 1368، قزوین، دوران ابتدایی را در زیاران و راهنمایی و دبیرستان را در قزوین (دبیرستان غیر انتفاعی ایراندخت و در رشته ریاضی و فیزیک) به پایان رساند
در سال 1388 با ورود به دانشگاه آزاد اسلامی - واحد قزوین در رشته مهندسی شهرسازی به ادامه تحصیل پرداخت و در سال 1392 کارشناسی خویش را با معدل 16.28 اخذ کرد. سپس در سال 1393 با اهتمام به ادامه تحصیل مجددا وارد دانشگاه آزاد اسلامی - واحد قزوین شده و در سال 1395 موفق به اخذ درجه کارشناسی ارشد، با معدل 17.04 و در رشته مهندسی شهرسازی - گرایش برنامه ریزی شهری از آن دانشگاه شدند.
عنوان پایان نامه کارشناسی ارشد ایشان "ارزیابی چالش های زیست محیطی صنعت سیمان در نظام برنامه ریزی شهری (مطالعه موردی: شهر آبیک)" است. ایشان همچنین دارای مقاله ای با همین عنوان، با نام "ارزیابی چالش های زیست محیطی صنعت سیمان در نظام برنامه ریزی شهری با استفاده از روش SWOT، مطالعه موردی: شهر آبیک"، ارائه شده در چهارمین کنفرانس ملی معماری و شهرسازی/پایداری و تاب آوری از آرمان تا واقعیت می باشند.
از علاقه مندی های مهندس نجفی می توان به کوهنوردی، عکاسی در طبیعت و شرکت در فعالیت های داوطلبانه در حوزه محیط زیست اشاره کرد.
ایمیل: najafi.azadeh@gmail.com