پریسا زیاران طاهری، متولد 1371، تهران، تحصیلات ابتدایی و راهنمایی را در تهران گذراند و دبیرستان را در مدرسه نمونه دولتی شهرک اندیشه کرج سپری کرد. در سال 1389 با قبولی در کنکور سراسری وارد دانشگاه علامه طباطبایی شد و در رشته علوم ارتباطات به تحصیل پرداخت. در ترم آخر دوره کارشناسی، سال 1393، با شرکت در کنکور کارشناسی ارشد و کسب رتبه 38، وارد دانشگاه تهران شد و در سال 1395 با کسب نمره 19 موفق به دفاع از پایان نامه خویش شده و درجه کارشناسی ارشد را در رشته مدیریت رسانه از دانشگاه تهران اخذ کرد. 
 
در طول دوره کارشناسی به مدت 4 سال عضو انجمن روابط عمومی ایران بودند. و از سال 1393 تاکنون عضو انجمن علمی دانشجویی دانشکده مدیریت دانشگاه تهران هستند. ایشان همچنین چندین مقاله در ماهنامه قلمرو رفاه (ماهنامه تحلیلی در زمینه سیاستگذاری اجتماعی) دارند که به عنوان برخی از آنها در زیر اشاره می شود.
- کالبد شکافی بحران
- توسعه رو به رشد اما خیلی کند
- آناتومی بی خانمانی
- اخلاق حرفه ای در جامعه مطبوعات کشور
- وضعیت مشارکت سیاسی و اجتماعی سالمندان در ایران
و ...
ایشان در سال 1395 مجری برگزاری نمایشگاه صندوق های بازنشستگی پیشران توسعه ملی بودند که منجر به اخذ تقدیر نامه جهت تلاش هایشان در این راستا از وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی شد. 
 
خانم زیاران طاهری در حال حاضر و به مدت دو سال است که در واحد رسانه ای سازمان تامین اجتماعی، در امور اجرایی - پژوهشی و خبری سازمان، فعالیت می کنند. 
 
تسلط کافی به زبان انگلیسی و پیگیری جدی علاقه مندی ورزشی، از فعالیت های دیگر ایشان است. بطوریکه در حال حاضر مربی ایروبیک و بادی ریتم می باشند.
 
ایمیل:
taheri.parisa70@gmail.com