بهرام رنجبر زیارانی پس از اخذ دیپلم در تهران به کار مشغول شد. علاقه وی به مباحث عرفانی و خودشناسی او را به مطالعه خودجوش و خودخوان آثار بزرگان ادب و عرفان و معنویت این کهن سرزمین کشاند. وی پس از بازنشستگی به مجالس عرفانی و خودشناسی که در فرهنگسراهای تهران دایر می شد وارد شده و در جلساتی متعدد به ایراد سخنرانی هم پرداخته است.  حاصل چهل جلسه سخنرانی وی در موضوعات معنوی و خودشناسی در فرهنگسراهای تهران در سال 1393 در کسوت یک جلد کتاب با عنوان «چهل بخش سخنرانی معنوی عرفانی و خودشناسی» به بازار علاقمندان این حوزه مطالعاتی عرضه شد. حاج بهرام رنجبر زیارانی هم اینک مشتاقانه و پرنشاط پی‌گیر مطالعات خود در حوزه خودشناسی با رویکرد معنوی و عرفانی است. وی امیدوار است به زودی کتاب دیگری به علاقه‌مندان این مباحث ارائه نماید.

 وی این تلاش‌ها را چنین گزارش می‌کند:

بنام خداوند بخشنده مهربان

«پیوسته به آثار بزرگان فرهنگ وادب این سرزمین کهن که اندیشه بلند عرفانی هم دارند مثل فردوسی، مولانا،‌ سعدی،‌ حافظ، عطار، ‌نظامی،‌ پروین اعتصامی و سایر بزرگان کشورمان که در حقیقت فرزندان قرآن کریم هم هستند، علاقه‌مند بوده‌ام؛ همچنین آثار بزرگان و اندیشمندان و عارفان جهان را هم مطالعه می‌کنم که حول محور خداشناسی و خودشناسی است. این فعالیت‌ها پس از بازنشستگی بیشتر شده است.  برای فراگیری امور سخنوری وارد انجمن سخنوران شدم و کتاب چهل بخش سخنرانی معنوی عرفانی و خود شناسی را در سال 1393 منتشر کردم.

********

برای همه ما انسان‌ها برای رسیدن به جهانی برتر و کمالی که مدنظر نظام هستی است، خودشناسی بهترین گزینه است. اگر به نظرات مردم عادی هم بنگریم، تقریبا به اهمیت خودشناسی توجه دارند ، اما کاش همه به این مسأله عمیقتر بنگرند. بهتر است همه ما پیوسته بر این باور باشیم که شخصیت و فیزیک ما همیشه درحال تغییر و دگرگونی است. انسان هم درونگرا و هم برونگراست. هردو خصلت، به صورت بالقوه، درما وجود دارد. انسان درون‌گرا همیشه سعی می‌کند، به نوعی به تمرکز و آرامش درونی دست یابد، اما انسان برون‌گرا سعی می‌کند به وسیله یکسری واژگان کلیدی که بکار می‌برد فعالیت‌های امور دنیویش را تشخص‌آور جلوه دهد و موفقیت و خوشبختی ظاهریش را به رخ بکشد، اما پرورش درونی فرآیند و جریانی به مراتب ظریفتر است که انسان را به سمت تکامل معنوی و روحانی هدایت می‌کند و پیامبران هم برای ارضای حس درونی و تکامل درونی برگزیده شدند.  رسول اکرم (ص) می‌فرماید: به درستی برگزیده شده‌ام تا مکارم اخلاق را در جهان به اتمام برسانم. به عقیده عارفان، تحول درونی از شناخت حس درونی نشأت می‌گیرد و درون انسان بسیار فراتر از جسم اوست. شما یک موجود معنوی هستنید که انسان بودن را تجربه می‌کنید. باید روش زندگی هوشیارانه‌مان را آغاز کنیم و در مسیر درست قرار دهیم. هر فرد از شما جهانی یکتاست که تا کنون نظیرش در عالم نبوده و نخواهد بود. با تلاش برای خودسازی خودمان ارزش و احترام زیادی قائل شویم. مطالب و نوشته‌های کتابی که در دست‌رس شماست به صورت یک اطلاعات در قلمرو مشیت‌الهی قرارداشته‌، ‌خواست خداوند متعال براین قرار گرفته است که اینجانب با تأثیر‌گرفتن از اندیشه‌های بزرگان و عارفان کشورمان و اندیشه‌های بزرگان و عارفان جهان آنها را به نگارش درآورم ودراختیار همگان قرار دهم. انشالله تأثیری حاصل شود و جهانمان را در جهت رضای حضرت حق تعالی بازآفرینی کنیم.»

حاج بهرام رنجبر زیارانی

1395/3/6

شماره تماس:  09191032975

 


آثار 

چهل بخش سخنرانی معنوی عرفانی و خودشناسی

 

انتشارات رامان سخن کتاب چهل بخش سخنرانی معنوی عرفانی و خودشناسی را منتشر کرد.
 
کتاب چهل بخش شخنرانی معنوی عرفانی و خودشناسی مجموعه یادداشت های حاج بهرام رنجبر زیارانی می باشد که توسط انتشارات رامان سخن منتشر شده است .
 
 این کتاب که حاوی چهل بخش با موضوعات گوناگون عرفانی و مذهبی و جنبه قرآنی و اسلامی دارد . کتابی که سعی دارد به وقایع روزمره از دیدگاه عرفان و قرآن بپردازد .
 
 این کتاب با موضوعاتی همچون تو که هستی خودت نمی دانی  مقصود زجمله آفرینش  هدف مرگ سعادت در دنیا و سالهای طلب- عاشورا رسول خدا و چندین موضوع دیگر سعی دارد به ما بگوید انسان موجودی است که به زندگی و ذهن علاقه دارد و می خواهد زندگی طولانی داشته باشد و در زمینه علوم دانش ها ریاضیات اطلاعات عظیمی حاصل کرده است . آیا با این وجود به تعالی آزادگی رسیده است ؟ آیا می تواند خودش را عوض کند ؟ آیا دانش ها توانسته اند ما را از عاطفی بودن و توجه به خدا دورکنند و تغییر دهند . اصلا آرامش چیست و انسان چرا دنبال خالقی برای آرامش می گردد . این ها سوالاتی هستند که همه روزه ما در جامعه با آن روبرو هستیم .
 

این کتاب در تیراژ ۱۰۰۰نسخه و در تعداد صفحات ۱۸۳ و با قیمت۱۳۰۰۰تومان توسط انتشارات رامان سخن در قطع رقعی منتشر شده است و برای تهیه آن می توانید به خیابان انقلاب- خ ابوریحان- پلاک ۹۶انتشارات حکمت مراجعه نماید و یا با شماره تماس ۰۹۳۶۵۹۵۶۰۶۸ برای ارسال در تماس باشید.