آرش فلاح زیارانی، متولد فروردین ۱۳۵۴، قزوین 
دوره تحصیلات ابتدایی ایشان ما بین سال های ۶۰ تا ۶۵ در مدرسه محمد تقی نوروزی قزوین و دوره راهنمایی وی ما بین سال های ۶۵ تا ۶۸ در مدرسه شریعتی آبیک بود. دبیرستان را با انتخاب رشته تربیت معلمی در دانشسرای تربیت معلم آزادگان آبیک در سال ۷۲ به پایان رساند.
از سال ۱۳۷۳ در کسوت معلمی در آموزش و پرورش منطقه رودبار شهرستان مشغول بکار شدند. دوران طرح خود را در روستاهای محروم منطقه گذرانده و هم اکنون با سابقه ۲۷ ساله و سمت کارشناس مسئول تربیت بدنی در دانشکده فنی و حرفه ای قزوین مشغول به کار هستند. در سال ۹۲ در کنار اشتغال به حرفه معلمی به منظور ادامه تحصیلات آکادمیک وارد دانشگاه آزاد اسلامی - واحد ابهر شده و در سال ۹۵ در رشته تربیت بدنی و علوم ورزشی درجه کارشناسی اخذ می کنند و هم اکنون نیز در مقطع کارشناسی ارشد و در رشته مدیریت تربیت بدنی در همان واحد دانشگاهی مشغول به تحصیل هستند. 
 
علاقه مندی ها و پیگیری های ایشان در رشته های ورزشی بیشتر به رشته کوه نوردی و صعودهای ورزشی و همچنین غواصی بر می گردد. ایشان پس از گذراندن دوره های مختلف آموزشی در رشته کوه نوردی و صعودهای ورزشی، در حال حاضر مدرس کوه نوردی و همچنین مدرس نقشه خوانی و جهت یابی در فدراسیون کوه نوردی و صعود های ورزشی کشور بوده و همزمان سرپرستی کمیته آموزش هیئت کوه نوردی و صعودهای ورزشی استان قزوین را بر عهده دارند. کتابی در دست تالیف با عنوان "آشنایی با آناتومی بدن انسان و تاثیر ورزش کوهنوردی بر روی اسکلت انسان" دارند که به زودی به زیر چاپ خواهد رفت.
 
در رشته غواصی دارای نشان دو ستاره بین المللی هستند. همچنین گواهینامه درجه دو کارشناسی بین المللی کار و نجات از ارتفاع از شرکت ایراتا انگلستان و همچنین گواهینامه مربیگری نجات از ارتفاع - تله کابین - را از کشور سوییس دارند. 
بیش از ۵۰ عنوان جایزه و تقدیر نامه در کارنامه حرفه ای ورزشی وی به چشم می خورد.
 
جناب فلاح مربی نجات از ارتفاع سازمان امداد و نجات کشور هستند و از جمله فعالیت های اجتماعی و داوطلبانه ایشان می توان به ۱۶ سال حضور در سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر قزوین و مدرسی در سازمان های هلال احمر، آتش نشانی و یگان ویژه اشاره کرد. 
 
ایمیل؛
imenalborz@gmail.com