جناب آقای علی بابایی در اردیبهشت سال 1351 در زیاران متولد شدند و دوران ابتدایی را در دبستان جلال آل احمد و راهنمایی را در مدرسه ولیعصر سپری کردند و سپس در سال 1371 از دبیرستان شهدای زیاران دیپلم نظام قدیم را در رشته علوم انسانی - فرهنگ و ادب اخذ کردند. ایشان در سال 1376 با تصمیم به ادامه دادن تحصیل، وارد دانشگاه آزاد کرج شدند و در سال 1380 با مدرک زبان و ادبیات فارسی از این دانشگاه فارغ التحصیل گردیدند.

آقای بابایی از ابتدایی دوران دبیرستان به هنر خوشنویسی علاقه مند شدند و با شرکت در کلاسهای خوشنویسی جناب آقای غلام عزیزی در زیاران (از سال 1367 تا 1370) به این علاقه مندی خویش پاسخ داده و در سالیان بعد با شاگردی و کسب فنون خوشنویسی از محضر اساتید بنام دوره که شرح آن در زیر آمده است به صورت حرفه ای این هنر والا را دنبال کردند.

از سال 1372 لغایت 1376 دوره ممتاز در محضر استاد محصص مستشاری

از سال 1377 لغایت 1379 دوره فوق ممتاز نستعلیق در محضر استاد امیرخانی (تهران - فرهنگسرای ارسباران)

از سال 1380 لغایت 1386 دوره فوق ممتاز شکسته نستعلیق در محضر استاد حیدری (انجمن خوشنویسان تهران)

از سال 1390 لغایت 1395 دوره فوق ممتاز شکسته نستعلیق در محضر استاد کابلی و استاد رضوانی (تهران و مشهد)

 

ایشان در این سالیان با شرکت در نمایشگاه ها و مسابقات مختلف خوشنویسی همواره جزو رتبه های برتر بوده که می توان به کسب مقام اول خوشنویسان مدارس شهرستان آبیک در سال 1370، رتبه اول کلاس خوشنویسی استاد محصص در سال 1374، برگزیده نمایشگاههای حج و زیارات (به مدت دو سال) اشاره کرد.

 

فعال کردن کلاس‌های رسمی آموزش خوشنویسی بنا به نظر استاد امیرخانی و زیر نظر انجمن خوشنویسان قزوین از سال 1379 تا 1389 در زیاران و پروراندن بیش از 40 هنرجو که تا کسب درجات بالایی از هنر خوشنویسی پیش رفته اند (به گونه ای که 7 نفر از آنها موفق به کسب درجه ممتازی در خوشنویسی شده اند) را می توان از جمله فعالیت‌های آموزشی جناب بابایی و همت برای ترویج این هنر در سطح روستای زیاران نام برد.

 

جناب بابایی علاوه بر فعالیت‌های هنری خویش در عرصه‌‌های اجتماعی و بر حسب علاقه‌مندی خود فعالیت‌های چشمگیری داشته اند که از جمله آنها می‌توان مشارکت در امور محیط زیستی و همکاری نزدیک با گروه های محیط زیستی، کاشت درخت در حاشیه جاده ورودی زیاران و مشارکت فعال در بازسازی حمام تاریخی زیاران (سال 1389) را نام برد.

 

در زیر گوشه ای از آثار، گواهینامه‌ها و تقدیرنامه‌های ایشان را ملاحظه می‌فرمایید.